Belajar Tinggi Tapi Bodoh Berfikir


ratu langkasuka

ratu langkasuka

Assalamualaikum Warahmatullah…

Salam maaf buat pembaca, saya ingin berkongsi sedikit pengelaman…ramai manusia yang belajar tinggi-tinggi tapi masih ada kebodohan dalam berfikir..tidak terkecuali setengahnya orang yang terpelajar dalam bidang akademik secara folmal atau tidak…tidak terkecuali yang bergelar ustaz, imam, cikgu, bahkan yang bergelar Dr PHD pun ramai lagi yang bodoh dalam berkata-kata maupun tindakan, banyak kali orang pandai, intelek dan sebagainya mencerca (mungkin sindir pada kami orang silat), dengan kata ” kalau silat tu jadi berguna kenapa tak pergi perang ke Afghanistan?”, nak bersilat apanya, ambik bedil dah kena, tak dam nak buka tari lagi”, “kenapa tak jurus semua orang jahat di ambon, bukankah silat ni mari Indonesia?, inilah antara kata kata yang kita sering dengar sekitar kita yang mengbayangkan masih terdapat sedikit kebodohan berfikir di kalangan orang terpelajar…dari kebodohan berfikir ini lah membawa kepada kebodohan dalam bertindak, biasanya mereka ini akan membawa masuk seni asing seperti TTS, karate dan sebagainya, apatah lagi mungcul filem-filem silat tang menayangkan silat tu ilmu magik, mistik, tahyul, dll…tengok saja ARJUNA, MERONG MAHAWANGSA yang jauh lebih rendah mutu persilatannya(bahkan tak layak masuk kategori silat melayu pun) berbanding filem aksi silat dan sejarah melayu yang di buat bangsa asing, cuba belajar dari filem QUEEN OF LANGKASUKA, tak malukah kita orang melayu??..tepuk dada tanya selera…

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s