Ansar As-Sunnah

Oleh: Mohammad bin Omar, S.Th.I

Tajuk: Kisah Pencarian Buah Pukul 7 Hari Kelantan

Salam buat para pembacayang setia, mugkin anda hendak tau bagaimana kisah pencarian buah pukul yang amat jarang diajar kepada umum ini, sebenarnya kisah pencarian saya bukanlah sehari dua, tapi ia memakan masa yang agak lama sehingga saya dipertemukan Allah  dengan guru tua aliran tersebut, saban hari saya berdoa supaya akan dapat merasai ilmu tersebut suatu hari nanti, saya mengetahui buah pukul 7 hari semasa saya belajar di Pondok Pasir Tumbuh semasa berumur belasan tahun, saya didatangi abang angkat yang berkhidmat sebagai KAGAT yang nak belajar Tafaquh fid Din semasa beliau bercuti, pada masa tak ada pengajian kami ketika kami bersembang terkeluar bahwa saya pernah belajar satu aliran silat semasa di kampong, untuk pengetahuan semua bahwa kampong kami pada masa dulu silat merupakan budaya dan sekarang masih ada bersisa beberapa perguruan dan yang lain telah luput ditelan zaman…

Lihat pos aslinya 1.041 kata lagi

Tinggalkan Balasan

